Etiketler

, , , , , ,

VarankRecep Tayyip Erdoğan’ın Başbakanlık ofisinde bulunan böceklerle ilgili tanık olarak dinlenen Başdanışmanı Mustafa Varank, önemli itiraflarda bulundu…

Mahkemede ifade veren Mustafa Varank, birçok soruya ‘bilmiyorum’ demesi dikkat çekti. Alınan bilgiye göre, Varank, mahkemede 3 önemli itirafta bulundu.

TUTANAK TUTMADIK

Varank, birinci olarak böceğin bulunmasıyla ilgili gerekmesine rağmen bir tutanak tutmadıklarını söyledi.

BAŞBAKAN’IN KULLANMADIĞI ODADA BULDUK!

Böceğin, Başbakan’ın çalışma odasında bulunduğu söyleniyordu. Ancak Varank böceğin Erdoğan’ın çok da sık kullanmadığı bir odada bulunduğunu ifade etti.

MİT’TEN YARDIMI EFKAN ALA İSTEDİ

Mustafa Varank’ın verdiği üçüncü bilgi ise dönemin Başbakanlık müstaşarı, şimdiki İçişleri Bakanı Efkan Ala ile ilgili. Varank, Efkan Ala’nın, polisin denetimlerinden rahatsız olduğu ve yeterli görmedi için MİT Müsteşarı Hakan Fidan’dan yardım istediğini anlattı.

Diğer soralara ise Varank’ın, ‘bilmiyorum’ şeklinde cevap vermesi dikkat çekti.

MİT MENSUPLARIYLA GÖRÜŞTÜ

Erdoğan’ın Başdanışmanı Varank, duruşma öncesi MİT mensuplarıyla görüşürken böyle görüntülendi.

DURUŞMADAN NOTLAR

Grihat Muhabiri Arzu Yıldız, mahkemeden notları şöyle aktardı:

-Duruşmaya tanıkların dinlenilmesi ile başlandı. Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın başbakanlığı döneminde müşaviri olarak çalışan Mustafa Varank’ın dinlenmesi için mübaşir “Ben o zaman Mustafa’yı çağırayım” deyip salonun dışına Varank’ı çağırmak için çıktı. Mübaşirin tavrı salonda kahkahalarla karşılandı.

Duruşmaya Varank’ın ifadesi ile başlandı:

-“2011 yılında başbakanlık müşaviriydim. Şu an Cumhurbaşkanı Başdanışmanıyım. O zamanki Başbakan müsteşarı Efkan Ala Bey başbakanlık korumalarının yaptığı aramaların gerçekten iyi olup olmadığı ile ilgili bir araştırma yapmamızı istedi. Benim de başlarında bulunmam istendi. Acil araştırın şeklinde değil, kontrol şeklindeydi.”

-Hakim:“Aramada sizin yanınızda kim vardı”

-Varank:“Bizim yanımızda ben vardım, ilk arama Keçiören’de ofiste başladı. İsimleri tanımıyorum” (Varank’ın cevabı salonda tebessümlere neden oldu)

-Hakim:Böceğin bulunduğunu savcılığa neden bildirilmediniz? Ve yerinden neden alındı.

-Varank: “Ben refakatçiyim, ben uzman değilim ama sökülmesi kararını basri Aktepe verdi, bunu alacağız dediler. Böceğin bulunduğu ev Başkanının çok sık kullandığı bir yer değildi”

-Hakim: Jammer var mıydı?

-Varank:“Jammerlardan verim alındığına şahit olmadım. Özellikle 3G çıktıktan sonra ayrıca jammer verimli olmuyor” (Bunun üzerine sanık polis Mehmet Yüksel bir takım teknik bilgiler anlatarak, jammerin etkili olmamasının ve böceğin kayıt almasının mümkün olmadığını ifade etti.)

-Hakim: “Mit ekibi ile beraber mi girdiniz”

-Varank:“Hep beraber girdik, hep yanlarındaydım başlarındaydım.”

(Sanık polis Harun Yavuz’un avukatı söz alarak, “Cinayete tanık olsanız, adli makama bilgi vermez miydiniz. Adli makama haber vermediniz?)

-Varank:“Ben adli makamlara sorumlu değilim. Haber verilip verilmediğini de bilmiyorum.”

(Bir başka avukat ise “Neden kamera kaydına almadınız, bulunduğunda, tutanak düzenlediniz mi”)

-Varank:“ Tutanak tutulup tutulmadığını bilmiyorum, kamera kaydına almadık.”

-Bunun üzerine hakim bulunan böceğin fotoğraflanmasını sordu. Varank ise, “Bana MİT personeli B. Çekmemi söyledi. Ben de çektim. Daha sonra teftiş kurulu isteyince onlara teslim ettim.” dedi.

-Sanık polis Zeki Bulut’un avukatı Hakan Yıldız söz aldı. Yıldız Varank’a şu soruları yöneltti:

-“MİT daha sonra arama yaptı mı, siz her aramaya eşlik ettiniz mi” Keçiörendeki ofiste ve konutta böcek bulduğunuz esnada, Başbakan İstanbul’daymış. Haftanın 5 günü de İstanbul’da olduğu da belli… Sizin böceği bulduğunuzu söylediğiniz yer sık kullanılmayan ofis, orada böcek bulup en sık kullandığı ofiste bu olaydan 16 gün sonra arama yapıyorsunuz. Madem devletin bekası söz konusu neden en sık kullandığı ofiste acil arama yapılmadı?”

-Varank:“MİT ile ilk kez aramaya katıldım. Daha sonra arama yapıp yapmadıklarını bilmiyorum. Daha sonra ben aramaya onlarla katılmadım.”

-Avukat Hakan Yıldız: “Yani MİT ilk kez arama yapıyor böcek buluyor, siz de bir daha arama yapıp yapmadıklarını bilmiyorsunuz”

-Varank: “Benim bu konuda bilgim yok”

-Avukat Hakan Yıldız:“Kriptolu telefonların olduğu yerde dinleme yapmanın casusluk olduğunu ifade ediyor, biz kendisine neden savcılığa bildirmeniz, böceği neden söktünüz, neden kamera kayıtlarını incelemediniz diye soruyoruz kendisi “benim görevim değil, işim değil, bilmiyorum” diye geçiştiriyor. Casusluk faaliyeti olduğu tespiti kendisinin görevi mi?

-Soruya hakim müdahale edince Varank cevap vermedi.

-Hakim: Böceğin sökülmesi talimatını kim verdi?

-Varank: MİT’ten gelen arkadaşlar verdi.

-Bir kısım sanıkların avukatı:Kamu görevlisiniz TCK’ya göre kamu görevlisinin suçu bildirmesi gerekir. Siz bildirdiniz mi*

-Varank:“Bildirmedim, böyle bir kanun maddesini de ilk kez duyuyorum.”

-Erdoğan’ın avukatı Ali Özkaya: Koruma polislerini kim alıyordu?

-Varank:Zeki Bulut

-Söz alan Zeki Bulut: Tanık tüm soruları ben bilmiyorum, benim alanım yetkim değil diyor. Ama koruma polislerinin nasıl alındığını kimin alındığını sorunca benim adımı veriyor. Kendisine sormak istiyorum ben nasıl alındım, diğer personel nasıl alınıyor?

-Varank: Bilmiyorum.Ama Ahmet Türer’in ve bazı polislerin Zeki Bulut tarafından korunduğunu duymuştum.

-Zeki Bulut: Ahmet Türer Mücahit Aslan’ın referansı ile alındı. Kendisi bir önceki duruşmada anlattı.

-Ahmet Türer: 2008 veya 2009 yılı Pazar günü beraber kendi özel aracı ile ikamette bomba ekipleri ile arama yaptık hatırlıyor musunuz

-Varank:Sizle gittiğimi anımsamadım ama hatırlıyorum

-Varank’a sanıkların ve avukatlarının daha fazla soru sormasına hakim izin vermeyince Varank’ın ifadesi tamamlandı.

MİT PERSONELİNİN DE İFADESİ ALINDI

-Varank’ın ardından MİT personeli Bilim ve Teknoloji, Teknik Uygulama Başkan vekili Basri Aktepe dinlenmeye başlandı. Aktepe, arama talimatını Efkan Ala’nın verdiğini anlattı.

-Aktepe’nin kısa beyanından sonra soru cevap bölümüne geçildi.

-Sanık Harun Yavuz’un avukatı: “Mustafa Varank’ın size gösterdiği yerleri mi aradınız? O üst kat aranmayacak dese arama yapmayacak mıydınız”

-Aktepe: Onun gösterdiği yerleri aradık

-Harun Yavuz Avukatı:O halde Mustafa Varank sadece aramada refakatçi değil, aramaları yönlendirici talimat verici konumundadır

-Avukat Ümit Türker: Bulduğunuz böceklerde parmak izi incelemesi yaptırdınız mı?

-Aktepe: Bu bir adli olay değil. Kendimiz de bunlarla temasta bulunduğumuz zamanlar oldu

-Avukat : MİT’ten önce emniyette mi çalıştınız?

-Akpete:Evet

-Avukat:Emniyet İstihbaratta çalıştınız mı?

-Aktepe: evet

-Avukat:MİT’te ne zaman çalıştınız?

-Akpete: Olaydan 2,5 ay önce

-Avukat:Böceğin menşei hakkında bilgiye ulaşabildiniz mi?

-Aktepe:Menşei konusunda ulaştığımız bir şey yok

-Avukat:Siz ulaşamadıysanız, iddia makamı nasıl ulaşmış?

-Aktepe: Biz böceği bulduk öylece götürdük. Mühendislerimiz inceleme yaptı.

-Avukat Mehmet Sürer:Böcek delil niteliğindedir. Siz bunu nasıl muhafaza ettiniz ya da neden etmediniz?

-Aktepe: Biz delil poşeti kullanmıyoruz. Zipli poşete koyup ağzını kapatıp götürdük. Adli makam değiliz. Biz aldık bizim de el izimiz çıkar

-Avukat: Adliyeye bildirmediniz

-Aktepe: O bizim görevimiz değil

-Sanık Sedat Zavar’ın avukatı:Aramaya gittiğinizde polis size refakat etmek istiyor kabul etmiyorsunuz, kapıyı kilitlemişsiniz

-Aktepe:Biz polislerle muhatap olmadık. Bizi Varank karşıladı. Kapıyı kilitleyip kilitlemediğimizi hatırlamıyorum

-Avukat: Aramayı neden kamera kaydı ile yapmadınız?

-Aktepe:Bizim görev tanımımızda böyle bir şey yok.

-Avukat Gökhan Güni: Böceğin alınıp götürülmesi talimatını kim verdi

-Aktepe:Ben verdim

-Hasan Palaz: Beni MİT’te gördünüz mü?

-Aktepe: Kendisini tanırım. Bizim projelerimize katıldık ortak projelerimiz vardı. Hasan beyin başkanlık ettiği zamanlar oldu. Orhan Şengül’ün de amiriydim.

-Avukat Ahmet Türer: Siz böceğin bulunduğu prizin olay yerinden alınıp götürüldüğünü söylediniz, Mustafa Varank ise olay yerinde söküldüğünü açıldığını ifade etti. Hakim bey bu çelişkili ifadelerin dikkate alınmasını istiyorum.

-Bari Aktepe’nin ardından Ali Aydoğan Aslan tanık olarak dinlendi. Aslan şunları anlattı:

-“Ben şube müdürüyüm. 2011 yılı Aralık ayı başlarında Basri Başkan bize bir görev olacağını, bunun için bize iyi arkadaşlardan oluşan bir ekip oluşturmamı istedi. Ben de ona göre davrandım. Saat 11.00-11.30 gibi beni yanına çağırdı. Göreve giderken nereye gideceğimizi söyledi. Mithat bey ve Yurdakul bey de bizimle beraberdi. İki oda vardı sol taraftaki odaya girdik. Bir bölgede sinyal artıyordu. Mustafa beye bu odaya girebilir miyiz sinyal artıyor dedim. Mustafa bey girebileceğimizi söyledi. Başbakanın makamı vardı. Telefonlar falan vardı. Hepsini çıkardık yayın gitmedi. Çoklu priz kaldı. Prizin fişi çekilince sinyal gitti, takınca tekrar geldi. Prizi açtığımızda böcek tespit edildi. Ellerimizde eldiven yoktu. Görüntü almadık.”

